হজরত পাউলুছর পয়লা তবলিগি ছফর (১৩:১-১৫:৩৫)
হজরত বার্নাবাছ আর শৌলরে পাঠানি
১৩
১ আন্তিয়খিয়া জমাতো কয়জন নবী আর উস্তাদ আছলা,
এরার নাম বার্নাবাছ,
ছামাউন উরফে কালাভাই,
কুরিনি শহরর লুকিয়াছ,
রাজা হেরোদর খাতিরর মানুষ মনহেম,
আর শৌল।
২ এরা যেবলা রোজা রাখিয়া মাবুদর এবাদত করাত আছলা,
অউ সময় পাক রুহে এরারে কইলা,
“বার্নাবাছ আর শৌলরে আমি যে কামর লাগি পছন্দ করছি,
অউ কামর লাগি তারারে আলগ করি দেও।”
৩ তেউ এরা রোজা রাখিয়া,
হউ দুইওজনর উপরে আত থইয়া দোয়া করিয়া বিদায় দিলা।
৪ অউ লাখান করি পাক রুহে বার্নাবাছ আর শৌলরে সিলুকিয়াত পাঠাই দিলা,
আর হিকান থাকি জাজো করিয়া তারা সাইপ্রাস দ্বীপো গেলা।
৫ আর ছালামিছ গিয়া হারলে তারা ইহুদি অকলর মছিদাইন্তো হামাইয়া আল্লার কালাম তবলিগ করলা।
তারার কাম করার লাগি হান্নান উরফে মার্কুছ তারার লগে আছলা।
৬ তারা আস্তা দ্বীপ ঘুরিয়া হারলে পাফোছ টাউনো আইলা,
আর হিনো বর-যীশু নামর এক ইহুদি যাদুগিরর লগে দেখা অইলো,
হে আছিল ভন্ড নবী।
৭-৮ তার আরক নাম আছিল ইলুমা,
মানি যাদুগির।
হে অইলো হি দেশর হাকিম সের্গিয় পাউলুছর দুস্ত,
অইলে হি হাকিম আছলা একজন আখলদার মানুষ,
তাইন আল্লার কালাম হুনার লাগি বার্নাবাছ আর শৌলরে খবরদি আনাইলা।
ইলুমায় হাকিমরে ইমান আনতে দিতো না করি বার্নাবাছ আর শৌলরে বাধা দিলো।
৯ আর শৌল,
যেনরে পাউলুছ কইয়াও ডাকইন,
তাইন পাক রুহে কামিল অইয়া ইলুমার বায় ধিয়ান ধরি চাইয়া কইলা,
১০ “ও ইবলিছর বাইচ্চা,
হকল মুমিনি কামর দুশমন,
তোর ভিতরে হকল লাখান ছল-চতুরি আর নাফরমানিয়ে ভরা,
তুই মাবুদর ছহি পথরে তেড়া করার ফিকির বাদ দিতে নায় নি?
১১ হুন,
মাবুদর আত তোর বিরুদ্ধে লাগছে।
তুই আন্দা অইযিবে,
আর কয়দিন সুরুজ দেখতে নায়।”
লগে লগেউ খুয়া আর আন্দাইরে তারে গুরিলিলো,
আর হে আত বাড়াইয়া ডাইনে-বাউয়ে কেউররে তুকাইলো,
তারে আতো ধরিয়া নেওয়ার লাগি।
১২ ইতা দেখিয়া হি হাকিমে মালিকর বিষয়ে যে তালিম পাইলা,
এতে তাইন তাইজ্জুব অইয়া ইমান আনলা।
পিষিদিয়া দেশো তবলিগ
১৩ বাদে হজরত পাউলুছ আর তান লগর হকলে পাফোছ ছাড়িয়া জাজো করি পামফুলিয়া দেশর পর্গা শহরো পৌছলা।
আর হান্নান উরফে মার্কুছে তারারে থইয়া জেরুজালেমো ফিরত গেলাগি।
১৪ বাদে তারা পর্গা থাকি আগুয়াইয়া পিষিদিয়া দেশর আন্তিয়খিয়া শহরো পৌছলা আর জুম্মাবারে ইহুদির মছিদো হামাইয়া বইলা।
১৫ মুছার শরিয়ত আর নবী অকলর কিতাব থাকি তিলাওত করা শেষ অইলে,
মজলিছর নেতা অকলে তারারে কইলা,
“ও ভাইছাব অকল,
মানষরে নছিয়তর লাগি কুন্তা বয়ান করার খিয়াল অইলে,
করউক্কা।”
১৬ অউ পাউলুছে উবাইয়া আতদি ইশারা করি কইলা,
“ও বনি ইছরাইল অকল,
আর আল্লারে ডরাওরা অ-ইহুদি অকল আপনারা হুনউক্কা।
১৭ অউ ইছরাইল জাতির আল্লায় আমরার বাফ-দাদা অকলরে পছন্দ করছলা,
যেবলা তারা মিসর দেশো মুছাফিরিত আছলা,
অউ সময় তারারে মহান করছিলা,
আর তান মহা কুদরতে তারারে হিকান থাকি বার করি আনছিলা।
১৮ অনুমান চাল্লিশ বরছ ধরি তাইন মরুভুমির মাজে হুরুতার মা-বাফর লাখান তারার বেয়াদবি ছবর করছলা।
১৯ বাদে তাইন কেনান দেশর সাতটা জাতিরে বিনাশ করিয়া,
তান নিজর বন্দা অকলরে হউ দেশাইন্তর মালিকানা দান করলা।
অউ লাখান অনুমান চাইরশো পইঞ্চাশ বরছ গুজরি গেল।
২০ হেশে শামুয়েল নবীর আমল পর্যন্ত আল্লায় কয়জন আমির বেজিছলা।
২১ অইলে মানষে একজন বাদশা চাইলো।
তেউ আল্লায় চাল্লিশ বছরর লাগি বিন-ইয়ামিন বংশর কীশর পুয়া তালুতরে বাদশা বানাইলা।
২২ বাদে আল্লায় তালুতরে হরাইয়া হজরত দাউদরে তারার বাদশা বানাইলা।
তাইন দাউদর বেয়াপারে কইলা,
‘আমি ইয়াছর পুয়া দাউদরে পাইছি,
হে আমার মনর মত মানুষ।
আমার হকল মর্জি আমল করব।’
২৩ আল্লায় তান ওয়াদা মাফিক অউ মানষর ওয়ারিশ থাকি একজন তরানেআলা,
মানি হজরত ইছারে বনি ইছরাইল অকলর গেছে আজির করছিলা;
২৪ অউ ইছা আওয়ার আগে হক্কল বনি ইছরাইলর গেছে হজরত এহিয়ায় তবলিগ করছিলা,
‘গুনা থাকি দিল ফিরাইয়া হারি মানষে তৌবার গোছল করা দরকার।’
২৫ আর এহিয়ায় তান তবলিগ কামর আখের কালো কইলা,
‘তুমরা কিতা মনো করো,
আমি কে?
আমি তো হি ওয়াদা করা আল-মসী নায়;
তাইন আমার বাদে তশরিফ আনরা।
তান পাওর জুতার ফিতা খুলার লাখও আমি নায়।’
২৬ “তে ও ভাইয়াইন,
ইব্রাহিমর ওয়ারিশ অকল,
আর আল্লারে ডরাওরা অ-ইহুদি অকল,
আমরা হক্কলর গেছেউ নাজাতর ই কালাম নাজিল অইছে।
২৭ জেরুজালেমর মানষে আর তারার নেতা অকলে ইছারে না চিনায়,
আর পরতেক জুম্মাবারে নবী অকলর যে বয়ান তিলাওত অয় এওতা না বুজায়,
তারা ইছারে দুষি সাইবস্তো করিয়া হউ কথা অকল পুরা করলা।
২৮ আর জানে মারার লাখ কুনু দুষ না পাইলেও তারা হাকিম পিলাতর গেছে দাবি জানাইলা,
তানরে জানে মারার লাগি।
২৯ তান বিষয়ে আছমানি কিতাব অকলো যেতা লেখা আছিল,
ইতা হকলতা পুরা অওয়ার বাদে তারা তানরে গাছো লটকাইল হালত থাকি,
মানি সলিব থাকি লামাইয়া দাফন করলো।
৩০ অইলে আল্লায় তানরে মুর্দা থাকি জিন্দা করি তুললা।
৩১ আর গালিল থাকি যেরা তান লগে জেরুজালেমো আইছলা,
তারার গেছে তাইন বউত দিন ধরি দেখা দিলা;
এরাউ অখন আমরার গেছে তান বেয়াপারে সাক্ষি দিরা।
৩২ আর আমরার বাফ-দাদা অকলর গেছে আল্লায় যেতা ওয়াদা করছিলা,
আমরা আপনাইন্তর গেছে হউ খুশ-খবরি জানাইরাম,
৩৩ আল্লায় ইছারে মুর্দা থাকি জিন্দা করিয়া তারার ওয়ারিশ অকল,
মানি আমরার গেছে তান ওয়াদা পুরা করছইন,
আর ই বেয়াপারে জবুর কিতাবর দুছরা রুকুত অউলা লেখা আছে:
তুমি আমার পুত,
আইজ থাকি আমি অইলাম
তুমার গাইবি বাফ।
৩৪ আল্লায় যেন তানরে মুর্দা থাকি জিন্দা করছইন,
আর তাইন যেন কুনু দিনও ক্ষয় অইতা নায়,
ই বেয়াপারে আল্লায় কইছইন:
আমি দাউদর গেছে যে পাক ওয়াদা অকল করছি,
ইতা আমি তুমরারে দান করমু।
৩৫ তাইন জবুর শরিফর আরক আয়াতো কইছইন:
তুমি নিজর পাক বন্দারে ক্ষয় অইতে দিতায় নায়।
৩৬ দাউদ তো হি আমলর মানষর মাজে আল্লার খিয়াল-খুশি পুরা করার বাদে ইন্তেকাল করলা,
আর তান ময়-মুরব্বি অকলর গেছে তানরে দাফন করার বাদে ক্ষয় অইগেলা,
৩৭ অইলে আল্লায় যেনরে মুর্দা থাকি জিন্দা করছইন,
এইন তো ক্ষয় অইছইন না।
৩৮ এরলাগি আমার ভাই অকল,
আপনারাও জানিয়া রাখউক্কা,
অউ ইছার মাজদিয়াউ গুনা থাকি মাফি পাওয়ার কথা আপনাইন্তর গেছে তবলিগ করা অর।
৩৯ আপনারা মুছার শরিয়তর উছিলায় গুনার সাজা থাকি রেহাই পাইছইন না,
অইলে যেকুনু জনে ইছার উপরে ইমান আনলে,
তান উছিলায় হে গুনার সাজা থাকি রেহাই পায়।
৪০ এরলাগি আপনারাও হুশিয়ার অউক্কা,
যাতে নবী অকলর কিতাবো যেতা বয়ান করা অইছে,
ইতা যানু আপনাইন্তর উপরে না ঘটে:
৪১ তুমরা যেরা আল্লারে লইয়া ঠাট্টা করো,
তুমরা খিয়াল করো,
তুমরা চমকাইয়া উঠো আর বিনাশ অও;
কারন তুমরার আমলোউ আমি অউলা এক কাম করমু,
যে কামর কথা কেউ তুমরার গেছে কইলেও,
তুমরা কুনুমন্তেউ বিশ্বাস করতায় নায়।”
৪২ পাউলুছ আর বার্নাবাছ মছিদ থাকি যাওয়ার বালা মানষে তারারে মিনত করি কইলা,
বাদর জুম্মাবারেও তারা ই বেয়াপারে আরো বয়ান করার লাগি।
৪৩ মছিদ থাকি মানুষ অকল বার অইয়া যাওয়ার বাদে,
বউত ইহুদি আর ইহুদি ধর্ম মানরা পরেজগার অকলে পাউলুছ আর বার্নাবাছর খরে খরে গেলা।
এরা পাউলুছ আর বার্নাবাছর লগে বাতচিত করলা,
তারা এরারে উত্সাহ দিলা,
এরা আল্লার রহমতর উপরে কাইম রইতা করি।
৪৪ বাদর জুম্মাবারে টাউনর মানুষ দলে দলে আল্লার কালাম হুনার লাগি আইলা।
৪৫ অইলে অতো মানষর ভিড় দেখিয়া ইহুদি অকলে ইংসায় ভরি গেলা,
আর পাউলুছে যেতা বয়ান করলা তারা এর নিন্দা গাইয়া তান বিরুধিতা করলা।
৪৬ তেউ পাউলুছ আর বার্নাবাছে সাওস করিয়া জুয়াপ দিলা,
“আল্লার কালাম পয়লা আপনাইন্তর গেছে তবলিগ করা দরকার আছিল;
অইলে আপনারা যেবলা ইতা ঠেলিয়া হরাই দিরা,
আর আখেরি জিন্দেগি কামাই করা দরকার মনো কররা না,
তে আমরাও অ-ইহুদি অকলর বায় নজর ফিরাইল্লাম।
৪৭ কারন মাবুদে আমরারে অউলা হুকুম করছইন,
আমি তুমারে অ-ইহুদি অকলর গেছে
নুর হিসাবে বেজিছি,
যাতে তুমি দুনিয়ার হেশ সীমানা পর্যন্ত
নাজাতর উছিলা অও।”
৪৮ অ-ইহুদি অকলে ইতা হুনিয়া খুশি অইলা আর মালিকর কালামর তারিফ করলা;
আর যতো মানষরে আল্লায় আখেরি জিন্দেগি হাছিলর লাগি পছন্দ করি রাখছিলা,
তারা ইমান আনলা।
৪৯ মালিকর কালাম হি দেশর হকল জাগাত পৌছি গেল।
৫০ অইলে ইহুদি অকলে তারার পরেজগার খান্দানি বেটিন্তরে আর টাউনর বড় বড় মুরব্বি অকলরে উছকাইয়া দিলো তারা পাউলুছ আর বার্নাবাছর উপরে জুলুম করাইয়া,
তারার সীমানা থাকি খেদাইয়া বার করি দিলো।
৫১ তেউ পাউলুছ আর বার্নাবাছে হি মানষর বিরুদ্ধে তারার পাওর ধুইল ঝাড়িয়া ফালাইয়া ইকনিয়া টাউনো গেলাগি।
৫২ আর হিনর উম্মত অকল খুশিয়ে আর পাক রুহে পুরাপুর কামিল অইলা।