মানষর যৌবন আর পরিবারর তালিম (৫:১-৭:৪০)
নাফরমান খবিছ অকলর বিচার
 আমি হুনরাম,
তুমরার মাজে যেলাখান জঘইন্য জিনার কাম চলের,
ইলা কাম বিধর্মী অকলেও করে না।
তুমরার মাজর এক জনে নিজর হাতন মারেও বউর লাখান রাখছে।
 এরবাদেও তুমরা বড়াই করো কিলা?
ইতার লাগি তুমরা ফানা মাংগা জরুর নায় নি?
আর যেগিয়ে ইতা করছে,
তারে জমাত থাকি বার করি দেওয়া উচিত না নি?
 আমি স-শরিলে তুমরার মাজে না থাকলেও রুহে তো তুমরার লগে আছি,
এরলাগি যেগিয়ে ইতা করছে,
ছামনে থাকা বিচারির লাখান আমিও আগেউ তার বিচার করিয়া রাখছি।
 আমার বিচার অইলো,
তুমরা মালিক ইছার নামে এক জাগাত দলা অও,
অউ সময় আমিও রুহে তুমরার লগে রইমু আর মালিক ইছার বল-শক্তিও আমরার লগে থাকবো।
 আর অউ নাফরমানর শরিলরে বিনাশ করার লাগি শয়তানর আতো দিলাইতে অইবো,
যাতে মালিক ইছা আইবার কালো তার রুহে নাজাত পায়।
 ভাইয়াইনরে,
বড়াই করা তুমরার লাগি ঠিক নায়।
জানো না নি,
ময়দার খাইর বড় গামলারেও থুড়া খামিরে ফুলাইলায়?
 তে তুমরার দিল থাকিও হউ পুরান খামিরর ভাব ফালাই দেও,
যাতে খামির ছাড়া ময়দার খাই বনো,
আর আসলেউ তো তুমরা খামির ছাড়া জন।
আজাদি ইদর কুরবানির মেড়ার বাইচ্চার লাখান আমরার লাগি আল-মসীরেও কুরবানি দেওয়া অইছে।
জানো তো,
হউ ইদো হকল লাখান খামির রাখা হারাম।
 এরলাগি আও,
আমরাও হউ পুরান খামির,
মানি ইংসা আর খারাপিরে বাদ দিলাই,
এর বদলা খামির ছাড়া রুটি,
মানি হক আর সাদা দিলে ইদ আদায় করি।
 আমি আগে তুমরারে লেখছলাম,
তুমরা নাফরমান খবিছ অকলর লগে সং ধরিও না।
১০ আমি কইরাম না,
ই জগতর খবিছ মানুষ,
লোভী,
দখলবাজ আর দেব-দেবীর পুজা কররার সংগো এক্কেরে ছাড়ি দিতায়।
ইলা অইলে তো তুমরা জগতর বারে আরো কুনুখানো যাইতেগি অইবো।
১১ অইলে আমি খালি অখান কইতাম চাইরাম,
কেউ যুদি নিজরে মুমিন কইয়া দাবি করে,
আর হে জিনাকুর,
লোভী,
দেব-দেবীর পুজারি,
গিবত গাওরা,
মদখুর,
বা চুর-ডাকাইত অয়,
তে তার সং ধরিও না,
তার লগে খানা-পিনাও খাইও না।
১২-১৩ হুনো,
আমার অলা ঠেকা পড়ছে নি,
ইছার তরিকার বাইরর মানষর বিচার করতাম?
ইতার বিচার আল্লায়উ করবা।
অইলে তরিকার ভিতরর মানষর বিচার করা তুমরার কাম না নি?
তৌরাত কিতাবো আছে,
“হউ নাফরমানরে তুমরার সমাজ থাকি বার করি দেও।”